torsdag den 27. maj 2010

LOL - nu som verb

Jeg åbnede for ikke så lang tid siden min MSN og fik denne besked.


Jeg tænkte længe over, hvornår og ovh. om LOL var bleven et verbum? Og var infinitiven så LOLLE? Og hvoffor alle de store bogstaver?

Jeg blir faktisk nødtil at sige, at jeg har set brugen som verb i præsensformen loller. Du kan selv søge efter et eksempel, men det er vist også et navn...


Men det interessante var det deforme forsøg på at fange de unge, mens man virker professionel. Når nu ordet stammer fra en forkortelse, som (engang!) staves med stort, så er det da ligemeget om det blir et verbum? - Jeg kan bare ikke komme i tanke om andre...

Den eneste grund til, at den nogengange staves med stort nu om dage, er nok pga. effekten af store bogstaver. Andre steder er der en skelnen, hvor LOL står for Lots Of Love.


De blir ikke bedre af, at det er bleven til LOL sammen (med ukendt kursiv på sammen). Faktisk LOL sammen om ng., og det er altså helt hen i vejret. Men sammen er undskyldeligt, da den kan flyttes ned til med. Den gør det jo bare reciprokt - tænk, hvis de havde gjort det med reciprok-s i stedet...

Også interessant brug af imperativ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar